Investér i professionel tekst – du tjener pengene mangefold ind igen!

Tekst skal være flydende, enkel og overskuelig for læseren. Tekst skal få budskabet frem uden unødige forstyrrelser og fejl. Det er et håndværk at skabe god og målrettet tekst, og dette håndværk er Tekst Reviews fornemste opgave og eksistensberettigelse.

Professionel tekst øger din virksomheds troværdighed

God grammatik og et flydende sprog kommunikerer klart og præcist. Og det signalerer, at din virksomhed gør sig umage – helt ned i detaljen. Når virksomhedsteksten er af høj kvalitet, vil produkter og ydelser fremstå på fornemste vis. God tekst bør også afspejle ånden i din virksomhed – det virker troværdigt. Der er typisk flere i en virksomhed (administrative medarbejdere, kommunikatører, ledere m.v.), der forfatter tekst til nyhedsbreve, kundematerialer, mails, blog, kampagner m.v. Det er vigtigt, at din virksomheds tekst fremstår konsekvent. Taler sammen kommunikative sprog – samme “DNA”. Det er en god investering at få et professionelt gennemsyn af al slags tekst i din virksomhed – lige fra brochurer, webtekst, breve og årsrapporter til pressemeddelelser, undervisningsmateriale, manuskripter m.v. For at sikr

 

Tekst er et instrument, der skal spilles rigtigt

Meget kommunikation foregår over internettet – hjemmesider, blog, mails, nyhedsbreve, sociale medier som Facebook, Instagram, Twitter m.v. Her er tekst et fantastisk instrument, som skal spilles rigtigt. Tekst skal gøre kunden interesseret i din virksomheds budskab og produkter. Det er virkelig her – i tekst – at virksomheden kan vise, hvor professionel den er. 

 

Kender du dine kunders behov?

Det kan være en faldgrube at skrive for fagligt kompliceret tekst i kundematerialer. Din virksomheds tekst bør kunne læses af alle kunder, også dem, der ikke kender til faget. Tekst Review kan hjælpe med at omskrive fagligt kompliceret tekst til let forståelig tekst.

I den moderne content marketing bruges psykologi til at analysere dine kunders behov. Kunderne har et behov, lad os sige et problem, og det skal du løse med dine produkter. Når du har fundet kundens problem, kan du lave en god marketingtekst. 

 

Stavekontrollen kan ikke optimere din tekst

Det er fristende at lægge kvalitetssikring af virksomhedens tekst i hænderne på stavekontrollen, men den er ikke tilstrækkelig. Stavekontrollen identificerer ikke alle stave- og tekstfejl. Den kan fx ikke finde ud af den korrekte brug af et ord med to betydninger. Stavekontrollen kan heller ikke optimere sprogbrug (fx aktivt og passivt sprog, talesprog), konsekvens m.v.

Har du brug for kvalitetssikring af din tekst?

 

Kontakt Tekst Review